Sayfalar

5 Haziran 2011 Pazar

Drogba Gelecek Dertler Bitecek (!)

Çok uzun bir süredir Drogba'nın adı Galatasaray'la anılır oldu. Galatasaray taraftarı büyük bir heyecan içinde , internet başında kamp kurmuş durumda. Yazılan şiirler mi dersiniz , yapılan besteler mi? Tam bir Drogba çılgınlığı. Peki ya 33 yaşındaki Drogba gelecek , dertler bitecek mi?

Drogba çok özel bir oyuncu ancak ben Galatasaray'ın çok daha büyük sorunları olduğunu düşünüyorum. Hadi Drogba geldi diyelim , hali hazırda 3 yabancı golcü ( Stancu , Baros , Elmander) de elimizde mevcuttu. Bunlarda 1 veya 2 tanesi yollar ayrılması gerekecek . Yani bir kriz daha çıkacak çünkü 4 yabancı hakkını forvette kullanmak mantıklı gelmiyor bana.

Drogba'ya ayrılacak bütçe ile ondan çok daha genç ve çok daha uzun vadeli bir transfer bana daha mantıklı geliyor sanki. Bugün Drogba'yı buraya getirmek ve 2 sene oynatmak 15 milyon Euro'dan ucuza olmayacaktır. O paraya daha genç ve başarıya aç oyuncular alınmalı. Eğer hedef gerçekten uzun vadeli bir başarı ise..

Bir süredir adı anılan Cisse ismini almak tek kelimeyle hüsran olur. 5 maçta bir ayak bileği kırılan bir oyuncuyu almak hatalardan ders alınmadığını gösterir. Zaten Fatih Terim'de Cisse'yi istemediğini açık bir şekilde belirtti. Adı geçen isimlerden Mevlüt Erdinç mükemmel transfer olur. Hem yerli hem genç hem kaliteli. Eğer ki Mevlüt olmayacaksa bile yaşı 30'a dayanmamış ve dinamik bir golcü alınması en matıklısı.

Drogba transferi gündemi meşgul ederken söz verilen kaleci transferi de gecikmeye başladı. Buffon , Akinfeev derken şimdi de Muslera. Adı anılan kaleciler çok iyi kaleciler ama kolay transfer olacaklarını düşünmüyorum. Hele ki Buffon ismine de sadece gülüyorum. İyi bir kaleci ile anlaşmak için biraz daha beklenirse Aykut-Ufuk ikilisine kaleyi 'emanet' edip , her zaman ki klişeyi dile getiririz: " Türk kalecilerine güvenmeliyiz"

Ünal Başkan'ın bir an önce transferleri halletmesini umuyorum. Eğer geç kalınacak olursa geçen seneki transfer hüsranını bir daha yaşamamızın söz konusu olabilir.

Abdullah Yavuz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder