Sayfalar

27 Mayıs 2011 Cuma

Emenike ve Mustafa Pektemek

Fenerbahçe Emenike ; Beşiktaş Mustafa Pektemek ile anlaştı. Peki ya bu transferler bu takımların gol sorunlarını çözer mi?

Öncelikle Emenike transferi hakkında konuşmak istiyorum. Emenike için kötü , Fenerbahçe için iyi transfer. Fenerbahçe'nin oyun stili  Emenike'ye pek fayda sağlamaz. Özellikle ligde , Karabük'teki gibi geniş alanlar bulamayacağından eskisi kadar başarılı olacağını tahmin etmiyorum. Ancak tam bir kontra-atak silahı. Bu yüzden  Şampiyonlar Liginden çok verimli olabilir. Bununla birlikte Türkiye'deki her takımın 23 kişilik kadrosunda rahatlıkla bulunabilecek bir oyuncu ve her teknik adam elinde Emenike tarzı bir santrafor bulundurmak ister. Ancak önmüzdeki sezon çok fazla şans bulabileceğini düşünmüyorum , en azından şimdilik. Peki neden düşünmüyorum?

Volkan, Santos-Lugano-Yobo-Gökhan , Cristian -Emre- Alex, Stoch-Dia-Niang

Evet bu Fenerbahçe'nin bu sezon ki ideal 11i. Ancak 8 yabancı olduğundan bu 11den iki yabancı yerine yerli iki isim : Topuz ve Selçuk oynadı. Bu sezonda farklı olacağını düşünmüyorum. Bu yüzden Emenike'nin normal şartlarda 18'e girebilmesini bile zor görüyorum. Sakatlık problemlerinde düşünülebilecek bir oyuncu olacak gibime geliyor.

Bu oyuncunun daha verimli kullanılabilmesi için ; Fenerbahçe'nin kaliteli yerli isimlerle anlaşması. Kadrodan ilk bakışta çıkabilecek 2 yabancı var : 1) Cristian 2)Stoch. Stoch'un yerli alternatifi pek yok. Müzmin sakat Uğur Boral'a ne kadar güvenilebilir tartışılır. Caner ise belirsiz bir isim. Ancak Cristian'ın alternatifi Selçuk da en az Crisitan kadar iyi bir oyuncu. Bu pozisyonda daha kaliteli yerli isimler de rahatlıkla bulunabilir. Aykut'un neşteri bu pozisyona vuracağını düşünüyorum.

Sözün özü : Emenike'nin kulübede oturabilmesi ya da 11'e girebilmesi için Fenerbahçe'nin yerli kalitesini arttırması gerek. Eğer kaliteli yerliler bulamazsa işi zor.

Gelelim Mustafa Pektemek'e. Mustafa genç bir oyuncu ve bununla birlikte birçok lig maçına çıkmış da bir oyuncu.Bir yandan Forlan'ın ismi geçerken Mustafa'nın alınmasına şaşırdım. Ama alınabilecek yerli 4 santrafordan( Mevlüt,Halil,Cenk,Mustafa) birini kadroya kattı Beşiktaş. Mustafa bu takımda as oynayacak kaliteye henüz sahip değil. Futbolunu ilerletmesi şart. Gençlerbirliği'nde hücumun hem solunda hem sağında , hem forvette hem de forvet arkasında oynuyodu. Bu onun için bir avantaj. Oyuna sonradan girme fırsatı yakalayacaktır. bunları iyi değerledirmesi gerekecek. Rakipleri Bobo , Almeida , Quaresma , Simao ve Guti. İşi çok ama çok zor , hele bir de gelişim döneminde olan bir oyuncu için.  Fazla bir şansı olduğunu düşünmüyorum. En azından 1-2 sezon daha Gençler'de kalması onun için çok çok avantajlı olurdu. Hem kendini geliştirir hem de daha düzenli forma şansı bulabilirdi.İyi bir yedek oyuncu olabilir.

Abdullah YAVUZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder